
Ge.Woonzorg heeft een klachtenreglement in het kader van de Wet kwaliteit klachten en geschillen zorg. Daarmee kunnen eventuele problemen of onvrede worden behandeld en idealiter opgelost.
Ge.Woonzorg is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Dit lidmaatschap betreft: klachtenregeling, klachtencommissie jeugd, onafhankelijke klachtenfunctionaris en aansluiting bij de Wkkgz erkende Geschilleninstantie KPZ.
Bestuurder en medewerkers van Ge.Woonzorg doen hun uiterste best om cliënten goed mogelijke zorg en begeleiding te bieden. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. In dat geval horen wij het graag en zoeken we naar een oplossing. Daarnaast willen we leren van uw klachten en zullen proberen deze in de toekomst te voorkomen.
Wanneer u ontevreden bent over onze zorg- of dienstverlening is het belangrijk dat u zich daarover uitspreekt. Bij voorkeur in een gesprek met de zorgverlener of een ander teamlid. Lukt het niet om samen een oplossing te vinden? Vraag dan naar de klachtenfunctionaris van Ge.Woonzorg. U kunt uw klacht zelf melden, maar uw partner, familielid of uw bewindvoerder kan dit ook voor u doen.
Ook als naastbetrokkene kunt u ontevreden zijn. Ook dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. Wanneer u er met elkaar niet uitkomt, dan kunt u uw vraag/klacht neerleggen bij de onafhankelijke klachtenfunctionaris van Klachtenportaal zorg. Mocht u er ook met de onafhankelijke klachtenfunctionaris niet uitkomen, dan kunt u worden doorverwezen naar de onafhankelijke geschillencommissie. Tenslotte kunt u de rechter nog om een oordeel vragen.
Indien de indiener niet tevreden is over de klachtenafhandeling, kan deze contact opnemen met de onafhankelijke klachtencommissie (Klachtenportaal Zorg)
Klachtenportaal Zorg
Westeinde 14A
1601 BJ Enkhuizen
E-mail: info@klachtenportaalzorg.nl
tel. nummer: 0228 322 205
Zo neemt u contact op met de interne klachtenfunctionaris:
Naam: Kelly Roufs
E-mail: k.roufs@gewoonzorg.nl
Tel. nummer: 0591-222232
Voor meer informatie over onze klachtenprocedure: